Conditii generale
- Cand pornesc iarna sa o las juma de minut pornita inainte sa plec de pe loc (vara nu e necesar). Orice motor se incalzeste in mers (bineinteles un mers lejer, fara sa soliciti motorul). Asta este o incalzire normala. Acum daca afara sunt -20 grade, poti sa astepti cu motorul pornit un timp, macar pana se rupe uleiul si incepe si pompa de ulei sa lucreze normal.
- Dupa ce am oprit dupa mers indelungat in sarcina, sa nu inchid motorul imediat ci sa il mai las ceva timp ca sa se raceasca turbina
- Sa folosesc motorina buna
- Pentru consum si viata lunga a masinii sa schimb treptele la turatiile recomandate. Daca mergi cu ea subturat... atunci se pot infunda injectoarele, dar la asta mai contribuie si minunatia noastra de motorina.. O falsitate este :"ii dau forja sa-i curat injectoarele": nu are nici o relevanta faptu ca tu "ii dai in goarna", nu se curata nimic. Sintagma:"daca o invat puturoasa, asa va ramane" e si ea total falsa.
- sa nu dau forja cand motorul e rece
- sa nu apas pedala de acceleratie la fund cand sunt sub 2000 RPM
- sa fiu iute de manevra la trecerea din treapta I in a II-a ca sa nu ajunga in subturare in a II-a
- Nu e bine sa scoti din viteza la coborare datorita faptului ca in frana de motor consuma mai putin decat la ralanti si in al doilea rand ai aderenta mai buna cu partea de rulare! Politia recomanda sa mergi in acest fel, si in plus motorul se ma si racoreste un pic, la fel si turbina. Cu frana de motor ajuti si franarea cat si franele sa nu se incinga prea rau sau sa se uzeze excesiv din cazua franarilor repetate si indelungate si a temperaturii mari de lucru. Unii opresc motorul ceea ce e o mare prostie ca se duce servofrana, sevodirectia si chiar se paote ajunge la blocare volanului (sistemul antifurt).