MONTARE FOLIE AUTO
Pas 1
Curatarea exterioara
Partea exterioara a fiecarui geam trebuie bine curatata, in sensul acelor ceasornicului (incepind cu pozitia acelor la ora 1 sau locul pasagerului din fata). In acest mod este redusa posibilitatea de murdarire, oferind folie auto o mai buna aderenta (la sticla) in procesul de ajustare si aplicare. Fiecare geam trebuie coborit cu grija, pentru a se indeparta murdaria de pe partea superioara a sticlei, aceasta fiind cea mai expusa la depuneri de praf.
In acest scop, pulverizati usor cu solutie de aplicare a folie (Film-On) sau cu o solutie de curatat geamuri. Ajustarea folie auto la forma necesara va fi efectuata, in mod obisnuit, pe suprafata exterioara. Este o metoda rapida si de mare acuratete, mai ales prin aplicarea unor mici trucuri. In cele din urma, se va aplica folia auto pe suprafetele interioare ale sticlei.
Pas 2
Ajustare folie auto
Pe suprafata exterioara a geamului se pulverizeaza usor cu solutia de aplicare a folie (Film-On). Se aplica folia auto, se intinde cu atentie si grija, apoi se ajusteaza la marimea geamului. Marginile flexibile, care depasesc perimetrul geamului, contureaza suprafata acestuia, oferind un avantaj instalatorilor experimentati. Taierea folie auto va fi efectuata cu usurinta, dintr-un unghi potrivit, fara a aduce prejudicii garniturii sau sticlei.
Conform principiului ca este mai bine sa incepi cu partea mai usoara, instalatorii aplica si ajusteaza folia auto pe geamurile laterale, mai accesibile. Luneta va fi ultimul geam pe care se va aplica folie.
Pas 3
Tratarea cu caldura a folie auto
Dupa ajustarea folie auto la marimea geamului, orice curbura a sticlei va fi vizibila. Majoritatea lunetelor si o buna parte din geamurile laterale au o curbura sferica abia perceptibila, impiedicind lipirea perfecta a folie auto pe sticla. Efectul produs asupra folie auto este numit "fingering", adica formarea unor spatii cu aer intre folie auto si geam, cauzind crearea de amprente pe geam. Exista o solutie extrem de eficienta in acest caz, si anume pistolul cu caldura. Daca este bine minuit, folia se va mula perfect pe majoritatea geamurilor curbate. Putem spune adio zilelor in care majoritatea lunetelor necesitau aplicarea mai multor mici fisii pentru a acoperi acele curburi.
Contractarea cu ajutorul caldurii este efectuata inaintea instalarii, metoda care salveaza timp si previne agravarea persistentei efectului de fingering. Tratarea cu caldura este probabil cea mai eficienta procedura pentru o instalare rapida si rezultate maxime.
Pas 4
Curatarea interioara a geamului
Cind ajustarea sau tratarea cu caldura s-a incheiat, suprafata interioara a geamului trebuie tratata cu un puternic agent lichid de curatare (Dirt Off). Majoritatea suprafetelor pot fi rase apoi periate cu o perie de nailon, pentru a indeparta agentii grasi de murdarire. In cele din urma, se indeparteaza orice surplus de pe suprafata geamului, marginile sint curatate cu o cirpa uscata, iar geamurile de odinioara capata nuanta dorita (colorata sau metalica). Lunetele necesita un tratament mai precaut (mai ales cele avind system de dezaburire sau margini punctate).
Pas 5
Scoaterea garniturii
Dupa curatarea geamului se scoate garnitura de protectie a folie si adezivul de la suprafata se pulverizeaza cu solutia de aplicare. Aceasta reduce pentru moment reactia de presare a adezivului si permite folie auto sa alunece incet spre suprafata interioara curata a geamului. Dupa pulverizarea suprafetei adezive a folie auto , se pulverizeaza si suprafata interioara a geamului. In timp, au luat amploare multiple tehnici ingenioase de usurare a acestui proces si minimalizare a riscului de contaminare in timpul procedurii de aplicare a folie auto.
Pas 6
Montarea folie auto pe Geamurile Laterale
Odata cu scoaterea garniturii si cu aplicarea solutiei pulverizate atat peste suprafata geamului cat si peste partea adeziva a folie auto, aceasta poate fi acum pusa la loc - Folie auto
Pas 7
Montarea folie auto pe Geamurile din Spate (luneta)
Asa cum am aratat, geamurile din spate reprezinta o provocare pentru instalatori, asa ca le vom dedica un spatiu mai generos pentru discutarea si ilustarea multitudinilor de tehnic de montare de folie auto. Procesul de punere a folie cere o atentie deosebita pentru a mentine folia umeda la suprafata. Pot fi realizate tehnici speciale de prelucrare permitand unui instalator sa puna un geam din spate, de dimensiuni mari, dintr-o singura bucata de folie auto fara ajutor specializat.
Pas 8
Presarea folie auto
Imediat dupa ce fiecare model de folie auto este pus in pozitia finala, suprafata geamului se pulverizeaza din nou cu solutie de aplicare pentru a lubrifia presarea si a pregati montarea de folie auto. Sunt folosite dispozitive speciale de presare pentru a extrage toate bulele de aer si cat mai multa solutie de aplicare. Portiunile reziduale umede de pe straturile folie auto se vor usca in cateva zile. Timpul de uscare va fi diferit si depinde de temperatura, umiditate, compozitia folie auto si de cantitatea de umezeala ramasa in urma presarii de folie auto.
Pas 9
Verificarea Marginilor/Ermetizarea
Toate marginile folie auto sunt verificate si ermetizate cu 'suport dur' de teflon ( sau unul apartinand multitudinii de unelte). Toate marginile trebuie sa fie ermetizate pentru a impiedica particulele de apa, aer si praf sa se strecoare in interiorul peliculei in timpul procesului de tratare. De multe ori aceste unelte de pe margine vor fi acoperite cu un material absorbant ( prosop de hartie sau material din bumbac) pentru a tampona umezeala extrasa.
Pas 10
Revizia finala & Verificarea
Cand instalarea este completa, toate geamurile sunt curatate ( la interior si la exterior) pentru a inlatura toate urmele si petele si pentru a conferi intregului vehicul un aspect lustruit. Verificati zonele problema: o bula aici, un mic gol de apa acolo, sau de luat o mica scama de pe margine. Dupa curatare, faceti o inspectie vizuala finala a geamurilor exterioare ale vehiculului(analiza de folie auto).